dinsdag 10 mei 2016

Paardrijden op Texel en Rondje IJsselmeer

Na de gedane arbeid en Mette haar dressuur wedstrijd met onze nieuwe aanwinst Max (onze pony) op Texel in het eerste weekeinde van de meivakantie wordt het mooi weer.

Coen is op 5 mei jarig en we besluiten om dat in hoorn te gaan vieren. Woensdagavond naar de boot en dondermorgen om 0800 uur varen we de WvB haven uit tezamen met de Blauwe pinquin, de Beluga en Peter met zijn boot om naar de Schellingwouderbrug om de opening van 10 uur te halen.

Na een heerlijk tochtje zijn we uiteindelijk samen met de BELUGA (Johan en Joke) en de ECHO van Jan Hesseling in Hoorn belandt. Jan had goed zijn best gedaan en een plaatsje voor ons vrijgehouden.

Met onze vrienden Stephan en Caroline uit Keulen was het feest compleet, de speklappen, minute steaks, asperges, etc, etc was veel te veel maar wel lekker. Dit alles afgesloten met een heerlijk kopje koffie van Jan was het een geslaagde verjaardag.

De volgende dag gingen we door naar Medemblik om onze Friese vrienden te ontmoeten, gelukkig was er nog BBQ vlees over en dus moest er opnieuw ge BBQ'ed worden op onze COBB. Zaterdagmorgen was het heerlijk weer en de jongens besloten te gaan zwemmen.

Om ongeveer 1300 uur verlieten wij Medemblik om op weg te gaan naar Volendam. Toen we langs Enkhuizen voeren zagen we daar onze mede vertrekker Dixbay liggen, na een kort praatje gingen we snel door het naviduct om onze tocht richting Volendam te volbrengen. In Volendam hebben we het vlees wat nog over was van 2 BBQ's gebakken en dit heerlijk met wat lokale patatjes verorberd. Na een rustig nachtje, een heerlijk kopje koffie en wat speelplezier op de steiger voor de kids, voeren we zo rond 1300 uur de haven weer uit. Na een lekkere zeilreis met flink wat ruime wind, legden we uiteindelijk rond 1730 aan in de haven van WvB. Het waren 4 heerlijke dagen en het leek wel een week. Nog wat kleine dingen doen de komende weken en dan zijn we klaar voor de zomervakantie.