zondag 18 augustus 2013

Kees komt, Jasmin en Kids gaan en Jan komt

Jule is 4!

Nadat we de verjaardag van Jule hebben gevierd met natuurlijk veel cadeautjes en taart, blijven we een beetje rond de boot en in Horta hangen. De muurschildering wordt nog afgemaakt en er worden nog wat geocaches gevonden. De volgende dag komt Kees, ik haal onze huurauto op en ga met Mette, Mats en Jule richting luchthaven. We kunnen vanaf het balkon Ome Kees zien komen aanvliegen, landen, gekke bekken trekken achter het raampje en uit stappen. We gaan snel naar beneden waar hij al snel door de deur komt.
Ome Kees komt aan!
Vooral Jule vindt het geweldig. We rijden naar de boot, drinken wat en gaan dan snel naar Café Peter Sport, waar je geweest moet zijn als je in Horta bent. Voor de trouwe lezers, wij zijn ook in Porto in Café Peter Sport geweest, maar hier in Horta is de echte! We eten voortreffelijk bij Peter sport en drinken nog wat na op de boot. De dag erna ga ik met de kids en Kees naar het nieuwe land op Faial, dit is een relatief nieuw stuk land dat erbij is gekomen na de laatste vulkaanuitbarsting ergens in de vorige eeuw. Jasmin ruimt de boot op en pakt de tassen. Jule vraagt de hele dag hoe laat het is, want zij is bang het vliegtuig te missen.
Om 1630 uur gaan we dan eindelijk naar het vliegveld. We geven de bagage af en drinken nog wat in de luchthaven bar (trouwens ook onderdeel van Café Peter sport). Ik breng Jasmin en de kids naar de passagiers controle en Kees en ik wachten op het balkon totdat de hele familie instapt. Mats draait zich nog om op de trap en zwaait, de rest loopt door. Iedereen was dus erg blij om naar huis te gaan! Kees en ik rijden nog wat rond en halen tenslotte een kip bij de Continente, die we met een overheerlijk broodje verorberen. De volgende dag is het weer vies weer. We ontbijten aan de wal en doen de was. Ondertussen drinken we nog koffie op de Sparkling Too. Als de was af is en de koffie op, doen we nog wat boodschappen bij de Continente en nemen de bemanning van de Sparkling Too ook even mee. Een uurtje later zijn we terug. We ruimen de boodschappen in en maken nog een ritje rond het eiland. Het is vies en regenachtig weer. Als we langs de luchthaven rijden zien we een TAP vliegtuig landen, wij vinden het raar dat deze zo laat is, die had vanmorgen al moeten komen. Jan komt pas om 1730 uur. Kees is een beetje misselijk van het rijden en we gaan naar de boot, kunnen we nog net een uurtje slapen voordat we Jan moeten ophalen. 10 minuten later wordt er op de boot geklopt. Wat blijkt Jan zat toch in het vliegtuig! Communictiestoornisje! Snel even bijgepraat, wat gedronken, huurauto teruggebracht en naar Café Peter Sport. Weer heerlijk gegeten.
Kees, Coen en Jan
Op weg naar Pico
Op de terugweg komen we nog langs een feesttent waar een optreden van een band is, we blijven nog wat kijken. Jan haakt al snel af en gaat lekker slapen. We komen de bemanning van de Sparkling Too weer tegen en het wordt nog laat……..eerst naar Café Peter Sport en daarna nog op de Mero.
Vrijdag gaan we op tijd op, ontbijten op de kant, tanken diesel en klaren uit en varen zo rond 1200 uur richting Lajes de Pico. Daar komen we 1600 uur aan en schuiven zo de box in waar we twee weken daarvoor ook waren! Ook hier eten we weer heerlijk en brengen veel tijd door op het terras van Whal’com hotel. We lopen nog een rondje door het dorp en gaan dan slapen. Het is intussen zaterdag en we bekijken nog maar eens het weer, Het lijkt toch echt goed om morgen richting La Coruna te gaan. Na het ontbijt, wassen we af en gaan kijken of het terras er nog is, en ja hoor, we mogen weer aanschuiven. Na een heerlijk hangdagje cq. acclimatiseerdagje blijkt dat we van een uur of 1100 tot een uur of 2200 op het terras hebben gezeten. We hebben ervan genoten!

Ons bewijs in Horta, ruimte genoeg voor meer jaartallen.