donderdag 19 juli 2012

Op pad

Op zaterdag kwam de wind eindelijk tot rust en het zonnetje scheen ook nog eens. Wij heben dus goed gezeild naar Scheveningen. Ik (Jasmin) had alleen weer ontzettend last van zeeziekte en ging liggen. Jule,  Mats en soms Mette hadden ook een klein beetje last van zeeziekte. Mats vooral door binnen met de DS aan de slag te gaan. Maar gelukkig heeft niemand moeten spugen. Gelukkig is het bij ons allemaal meteen over als wij binnen de pieren varen.

In Scheveningen aangekomen horen wij ineens een hele harde gil – Herman en Ineke met Cairho in de haven! Dat hadden wij dus niet verwacht. Zij gingen gewoon even in de auto om te kijken of wij er nog waren – lief! Lekker met z’n allen bij de Italiaan ‘s avonds gegegeten. Cairho mocht ook het restaurant binnen (hij was DE attraktie bij de bediening) en Jule kreeg voorafgaand aan haar verjaardag en ijsje met een raket erop en keiharde verjaardagsmuziek. Later nog even met z’n allen een kopje koffie op de steiger gedronken – want de hond kon niet op de boot en vond het ook verschrikkelijk eng op de steiger.

Zondag zijn wij vervolgens om 5.30 uit Scheveningen richting Roompot Marina vertrokken. Ik had dus van zeeziektepilletje verandert en deze keer werkten de pilletjes uitstekend -  ik kon zelfs binnen zitten en de kinderen een beetje entertainen. Dat is alvast een vooruitgang….En buiten in de regen was het zo koud dat Coen zelfs handschoenen (!) aan had. En Mette kan zelfs al alleen varen (met behulp van de auto pilot :))

In de late middag dan eindelijk tijd om Jule’s verjaardag te vieren. Met voor het eerst vlaggetjes en kadootjes aan boord. S’avonds dan nog verjaardagseten – PATAT /PANNEKOEKEN/ IJS………

De volgende dag (maandag) school weer opgepakt. Mette en Mats moeten nog wat werkjes afmaken – de vakantie begint pas 22 juli….. Daarna in het zwembad van Roompot Marina de koude middag doorgebracht. Ook even het zwembad als oefening voor Jule gebruikt. Zij denkt , dat zij al kan zwemmen en is helemaal niet bang.Zij drijft ook echt heel goed in haar vleugeltjes en komt ook vooruit in het water - maar dat is dus gevaarlijk. Zo hebben wij kortom in het zwembad de vleugeltjes af gehaald en ploep ging mevrouw zinken. Zij vertelt nu zelf, dat het zonder zwemvest en vleugeltjes niet kan! Dat was hopelijk een les die lang blijft hangen bij haar.

Op dinsdag zijn wij dan vanuit de Roompot naar Veere gezeild. Was weer een stevig windje maar goed te doen en niemand was zeeziek geworden. In Veere de volgende dag Geocaching gedaan. Waren we lekker dikke 3 uurtjes in en rondom het dorp op pad. Zo komt men ook eens op plekken waar je anders nooit naartoe zou lopen. Geokistje gevonden en iets in ruil voor een visitekaartje uit het doosje gehaald. ‘s middags zijn wij dan nog snel doorgevaren naar Middelburg waar wij nu liggen. Snel nog even schoolles op de boot gedaan, want morgen (wordt dus overmorgen) gaan we groot boodschappen doen en dan verder naar Vlissingen. Het weer wordt schijnbaar goed….. In afwachting dat het gaat lukken hebben de kinderen vanavond nog snel het vlaggenknutselset gepakt en de Belgische gastenvlag ingekleurd.

Donderdag liggen we nog in Middelburg en hebben van de zon genoten. Mette en Mats zijn met hun nieuw verworven vriendjes nog aan het geocachen. Wij hebben een munt van de landzeilers gekregen die we in Spanje gaan droppen. Nu buiten de brug wachten op morgenvroeg. Om 04.00 uur gaat het wekkertje en dan gaan we richting Vlissingen, vervolgens oversteken naar Breskens en daarvandaan naar Oostende of Nieuwpoort. Eindelijk Nederland uit. Nu gaat het echt beginnen!

Speciaal voor IDRIS en BERENICE het kan dus wel!!!

Speciaal voor Jule haar verjaardag een citroencake gebakken (2 dagen later, dat dan weer wel)

1. Groetjes in breskens, daar komt mijn vader zijn familie vandaan xxxxxx

2. Hoi Coen, we volgen je . Zo te lezen dolle pret. Nu al! Veel succes komende periode. Groeten van Rob & Frans vanaf Moddergat-3.

3. Oke dat zag er geweldig uit. En dan met goede weer nederland uit.
    Ook groetjes van Minke en Lucien, de support koninginnen.
    Tot later. Roel Boers

4. Jetzt gehts richtig los. Wünsche euch eine gute Überfahrt ins Nachbarland! Gute Fotos - immer schön welche reinsetzen :)

5. Hey,

hoffe ihr schafft es dieses Wochenende halbwegs trocken nach England zu segeln :-)

Aber was zur Hölle soll das bedeuten??
    Wir waren nett und Fett für 3 Stunden in und um das Dorf Weg.

DER ÜBERSETZER FUNKTIONIERT NICHT SO GUT!!!!!

Liebe Grüße Suzan

6. Leuke verhalen. Mooie foto's. Behouden vaart en goede reis!

7. Ja, ja geweldige verhaal en jullie beleven zo heel wat. Erg spannend. Het weer in Nederland is wisselvallig, geen echt vakantie weer dus.
    volgende week 14 aug 2012 Minke 40 jaar bij de club en vieren we in de kantine aan de overkant van DGB-3 op 22 aug en 30 aug afscheid Ferdinand van der Mast.Dus leuke feestjes in het verschiet. Ik zelf nog geen vakantie, zal wel ergens in September worden. In decedmber 2012 plannen om met twee vrienden naar Schrielanka te gaan. Vriend heeft er een huis, dus lekker makkelijk toch.
    Verder een goede en behouden reis toegewenst en tot later.